Translate in your language

Friday 28 December 2012

Wanita Akan Gila Seks Kiranya...



Ramai wanita hari ini yang meminta seks daripada lelaki, dan mereka tidak teragak-agak untuk mengatakannya. 

Terdapat juga wanita yang ketagih kepada seks, tidak boleh kalah pada lelaki. Terdapat banyak perkara yang membuat wanita lebih cenderung untuk memikirkan tentang seks.
Seperti yang dilaporkan oleh akhbar Times of India, beberapa perkara yang membuat wanita lebih menginginkan seks adalah:

1. Menyeronokkan

Alasan ini merupakan alasan utama mengapa para wanita menginginkan seks. Pada dasarnya, seks merupakan salah satu keperluan asas manusia dan biasa-biasa saja apabila wanita sama-sama mahukan seks layaknya lelaki. Banyak kes di mana wanita mengeluh kerana pasangannya tidak mampu memuaskan keinginannya di atas katil.

2. Menciptakan perasaan positif mengenai diri sendiri

Seks yang hebat ertinya boleh menikmati dan mengimbangi pasangan seksual. Perkara ini akan mewujudkan perasaan positif mengenai diri sendiri sehingga meningkatkan harga diri. Perasaan mampu memuaskan dan diingini oleh pasangan akan meningkatkan kepercayaan diri wanita.
Nyatanya, seks mempunyai kekuatan penyembuh kerana menghasilkan emosi positif dan membuat orang jadi lebih mempercayai diri. Ketika seorang wanita melihat suaminya ghairah dan mengagumi tubuhnya, muncul rasa senang pada diri wanita.

3. Mendekatkan pasangan

Keintiman fizikal akan membuat tubuh melepaskan hormon oksitosin yang juga dikenali sebagai hormon cinta. Seks sebaiknya jangan dianggap remeh kerana sangat penting untuk mengekalkan hubungan. Seks membantu pasangan membina hubungan dan mengukuhkan ikatan. Jadi masuk akal apabila ada orang yang mengatakan banyak bercinta akan menghalau risiko selingkuh.

4. Mengurangkan stres

Manfaat seks bukan hanya fizikal semata, tetapi juga baik untuk kesihatan mental. Seks boleh membantu meringankan stres. Masa orgasme, otak menghasilkan hormon oksitosin yang mempunyai kesan berlawanan dengan hormon stres kortisol.

5. Membakar kalori

Bercinta selama 30 minit boleh membakar lebih daripada 85 kalori. Bahkan, banyak ahli yang mempercayai bahawa bercinta 2 kali lebih banyak dapat sangat membantu menurunkan berat badan. Oleh kerana itu, ada baiknya wanita lebih aktif saat bercinta agar kalorinya yang terbakar lebih banyak.

2 comments:

  1. kak zamzarina...nk tanya satu soalan nie...adakah kaum hawa lebih sukakan senjata suami besar???????hrp terangkan....

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...