Translate in your language

Thursday, 14 June 2012

Masa Kecik-Kecik Dulu... Rugi Tak Baca...

Adakah semasa kecil dulu anda pernah buat perkara perkara berikut?

1. Buka kipas meja , cakap dengan kipas sebab nak dengar suara bertukar.



2. Naik kereta dan tengok bulan. Ingat bulan tu ikut kita. 


 
3. Naik basikal, boleh lepas tangan dari "handle", rasa hebat.  
4. Masa sekolah, ade orang bagi milo percuma, lepas ambil sekali menyamar jadi orang lain, ambil milo lagi sekali.
 
5. Masa sekolah, ade orang dtg jual vitagen/susu/buku/barang, bawak balik list, mintak duit nak beli kat mak bapak.
 
6. Lukis burung guna huruf M atau V
 
7. Lukis matahari di penjuru atas kertas lukisan dan antara bukit
 
8. Masa kecil fikir bentuk hati yang sebenar macam ni ---> ♥
 
9. Tutup pintu peti ais perlahan lahan, sebab hendak tengok lampu peti ais padam. 



10. Kalau tak siap kerja sekolah , sengaja tinggalkan buku latihan di rumah.

11. Pergi dekat peti ais tempat freezer atas tu dan bubuh muka kasi sejuk. 



12. Main game Pacman atau Mario

13. Main lubang tikus

14. Mintak biodata kawan2

15. Kalau pergi shopping mesti pergi tempat TOY dulu.

16. Buat jet kertas 



17. Tengok Power Rangers, Flashman, Maskman, etc.

18. Lawan pemadam

19. Penggal/Tuju selipar 

20. Main bubble wrap 



21. Minum air panas dlm piring 

 
Mesti semua tgh terkenang2 mase tgh bace post ni kan?hehe…

ZZ dapat bahan dalam mailbox.. so kepada tuan punya bahan ZZ mintak izin kongsi di blog ZZ.. Salam

3 comments:

  1. waahh...terkenang zaman dahulu!!!sweet jek..hehehee...sb semua benda ni kiter pernah buat :)

    ReplyDelete
  2. semua yg ZZ kongsikan, majority pernah saya lakukan ketika zaman kanak2 dulu. nostalgik sungguh! :D

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...