Translate in your language

Thursday 9 May 2013

Topiknya Sentiasalah Bersyukur..

Meh, ZZ nak kongsi posting drpd sorang rakan warga Singapura ni..kadang2 kita terlupa bahawa hidup kat Malaysia ni jauuuuuhhhhhh lebih baik & terpelihara kebajikan org Melayu especially..renung2kan sebab kitakan baru lepas PRU13..

ZZ~ I m a malay n proud to be one!


4 comments:

  1. org dah gi singapore nak ketandas pun tak ada air ..masjid / surau kureng n tak selesa .. kalau kat malaysia mewahnya masjid .. semua mewah .. syukur duduk kat malaysia . org sayang malaysia

    ReplyDelete
  2. Masalahnya depa selalu gembar-gemburkan yang baik2 sahaja berkenaan singapura nih yg tak baik tutup kasi rapat.

    ReplyDelete
  3. Mana mana negeri pun ada yang baik dang kurang baik.Jadi sesiapa pun sepatut nya bersyukur kepada ALLAH dan jangan sekali kali menghina tanah tumpah darah mereka.Saya biasa bermastautin di Australia.Bila berjumpa dengan PR dari Malaysia dan Singapura 90% menghina negeri tanah tumpah darah mereka.Berbeza dengan PR dari Indonesia-hanya segelintir yang menghina tanah tumpah darah mereka.Dalam hal menghina tanah tumpah darah sendiri saya harus akur orang Indonesia mempunyai semangat cintakan negara yang tinggi berbanding orang Malaysia dan Singapura.Walaupun di Nusantara mungkin Indonesia terkebelakang dari segi ekonomi tetapi dalam hal mempertahankan negara mereka 'I have to salute them'.Pilih yang baik, yang kurang baik tinggalkan.

    ReplyDelete
  4. MALAYU MUDAH PERCAYA,MUDAH LUPA,MUDAH D BELI

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...