Translate in your language

Saturday, 20 April 2013

Pelajar Wanita Persenda Solat Di Buang Sekolah

Sekumpulan pelajar perempuan di sebuah sekolah di Indonesia telah dibuang sekolah serta merta selepas video mempersendakan solat yang direkod oleh mereka telah diketahui oleh pihak sekolah.


Melalui video yang berdurasi selama 5 minit 34 saat itu, mereka dilihat mempermainkan langkah-langkah dalam bersolat dengan diselang-seli dengan lagu dendangan Maroon 5, One More Night.

Video terbabit dipercayai dirakamkan pada 9 Mac namun hanya diketahui oleh pihak sekolah mereka pada 30 Mac yang lalu sekali gus memaksa pengetua mereka mengambil tindakan drastik membuang pelajar-pelajar tersebut dari sekolah terbabit.


Diharapkan kejadian sebegini tidak berlaku di Malaysia kerana penulis percaya kita masih lagi tahu menjaga batas-batas dalam perkara yang melibatkan sensitiviti kaum dan agama.

9 comments:

  1. Bab2 agama pun budak2 ni boleh buat main eh.. Moga tak terjadi dikalangan adik2 kecik kita kat Malaysia ni

    ReplyDelete
  2. DiMalaysia lagi terok Islam dikhinat digadai dipermainkan olih pencoleng2 dan peliwat tanpa rasa malu pada dunia islam lain, tak heran kalo islam diMalaysia dihina olih bukan islam. Bangang punya parti politik sesat. Nauzubillah.

    ReplyDelete
  3. Di Malaysia lagi terok Parti Islam sokong murtad, jual kalimah Allah, sokong liwat, sokong zina, si penzina dapat pahala.......

    ReplyDelete
  4. budak-budak macam ni elok bagi penampar..dulu-dulu didikan agama kalau kena tampar dengan ustaz atau cikgu maka bapak tak marah pada ustaz atau cikgu tapi marah balik pada anaknya, tapi mak bapak zaman sekarang siap bawak rombongan serang balik ustaz/cikgu yang tampar anak mereka kerana kurang ajar..fikir-fikirkan.

    ReplyDelete
  5. Seandainya budak budak ni ada didikan agama bermula dari rumah budak budak syaitan ni tak kan persenda agama. Buang negeri biar diaorang ni tinggal kat pulau yg penghuninya syaitan iblis baru padan muka

    ReplyDelete
  6. memang betul kalau dah setan , dajal dan anak babi kalau suruh solat memang akan dipersendakan orang macam ni patut disula je punggun

    ReplyDelete
  7. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  8. kat indon ke? patutlah tak heran pun, kurafat tutun temurun masih ada, bersama-samal kita menyedarkan dan memperbetulkannya sebelum tsunami yang lebih dashyat melanda dan sudah tentu kita akan menerima tempiasnya, semoga ALLAH mengampuni dosa kami, amin.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...