Translate in your language

Friday 18 January 2013

'Saya Bersumpah...Saya Tiada Cincin Itu' - Rosmah



“Saya berani sumpah…saya berani sumpah waallah cincin itu tidak ada di tangan saya langsung,”.
Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor telah membuat kejutan besar di hadapan balu-balu tentera malam tadi apabila beliau dengan beraninya telah bersumpah kerana Allah SWT yang beliau tidak mempunyai cincin berlian seperti yang didakwa pihak pembangkang.
Mungkin sudah tidak sanggup menanggung tomahan serta fitnah setiap hari berkaitan kemasukan cincin bernilai RM24 juta ke Malaysia yang dikatakan milik beliau.
Isu cincin berlian RM24 juta yang didakwa milik Rosmah dan kemudiannya diputarbelitkan oleh puak-puak Pakatan Rakyat timbul apabila rekod menunjukkan nama isteri pemimpin nombor satu negara itu dimuatkan dalam ruang penerima dalam borang pelanggan.
Bagaimanapun, perkara itu ternyata salah satu agenda politik Pakatan Rakyat dalam usaha untuk menjatuhkan Najib dengan membuat fitnah terhadap Rosmah.
Cincin berlian RM24 juta yang menjadi kontroversi itu sebenarnya dibawa masuk Malaysia disebabkan ada pameran sulit.
Namun, ia telah menjadi kontroversi apabila wujud pemimpin Pakatan Rakyat yang memanipulasikan kemasukan cincin berkenaan dengan membuat fitnah terhadap Rosmah.
Setelah sekian lama berdiam diri, lantas Rosmah hari ini mengambil tindakan nekad dengan melafazkan sumpah demi Allah swt bagi membersihkan namanya yang telah difitnah.
“Tak kisahlah apa mereka nak cakap…biarlah mereka nak buat dosa maka biarlah mereka buat dosa…kita ni sabar sahajalah.
“Selagi saya boleh sabar saya akan sabar…saya tahu agenda mereka yang utama adalah untukk menyerang saya Rosmah dari pelbagai sudut dan isu cincin ada antaranya.
“Jangan nanti bila kita balik, ada pula dengar yang saya ada cincin berjuta-juta harganya maka anda percaya.
“Kalau saya ada cincin itu, mari saya jemput anda datang ke rumah saya dan lihat sendiri cincin itu…tetapi masalahnya saya tak ada cincin itu.
“Sebab itu saya berani bersumpah…kita tak buat salah kenapa kita nak takut tegakkan kebenaran…kenapa kita nak takut bersihkan nama kita,” katanya selepas melafazkan sumpah berkenaan.
Menurut Rosmah, sudah menjadi kelaziman untuk puak-puak pembangkang yang begitu membenci dirinya untuk mencipta 1001 fitnah keatasnya.
Justeru, beliau berharap masyarakat tidak mempercayai sepenuhnya segala cerita-cerita buruk berkaitan dirinya sebaliknya siasat sama ada perkara itu benar atau tidak.
“Jadi mereka ini memang suka buat fitnah…kalau ada apa-apa soalan tentang diri saya boleh datang dan tanya pada saya terus.
“Jangan dengar cerita dari mulut orang seperti mereka ini,” katanya.
 SUMBER: PERAK TODAY

21 comments:

  1. Welldone Rosmah ! like that arrrrr...I like!

    ReplyDelete
  2. Insya Allah kalau ikut hukum alam dan hukum karma satu masa nanti puak penyebar fitnah ini akan terkena balik fitnah mereka.

    Anwar pulak bila nak bersumpah tak pernah menutuh Chinadoll?

    ReplyDelete
  3. kalau dah bersumpah atas nama allah kalau pakatan nak kata ini hanya penipuan lagi aku tak ahu lah oakatan nie menganut agama apa...
    biar selama ni mereka memfitnah biar balasan kena pada mereka..
    apa pun tahniah DSR kerana berani menjawab anda tidak memiliki cincin permata tersebut...

    ReplyDelete
  4. http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=586018

    ReplyDelete
  5. tak lama lagi keluar cerita baru pulak. tunggu dan dengar, kerana pada mereka rosmah ni sentiasa salah. fitnah pulak disokong oleh pegawai kerajaan yang sah makan gaji dengan kerajaan tapi hati busuk macam taik. di mulut bukan main Islamik.

    ReplyDelete
  6. Persoalan sudah terungkai.sememangnya rosmah tidak permah memiliki cincin brnilai 4jt seperti yang difitnah oleh pembangkang?so apa lagi pembangkang mau spin cerita?rosmah telah bersumpah atas nama allah.kalu dah bersumpah apa lg semuanya fitnah yg dilempar terkena najis pada muka sendiri.anwar ada berani?

    ReplyDelete
  7. Allah maha besar dan maha mengetahui tahniah kepada Datin Rosmah kerana bersuara demi kemenangan hak sendiri, zaman sekaranh kita tak boleh berdiam diri pabila banyak fitnah yang dilemprkan bersuara, kita ada hak untik bersuara menyuarakan apa yg difitnah oleh mereka, semoga pihak pembangkang mendapat hidayah dan tidak.lagi suka menabur fitnah !! Tahniah datin rosmah !!

    ReplyDelete
  8. bagus DS Rosmah...mmg bgus sgt sbb dgn bersumpah nie akan memalukan si pakatan2 bodoh tu semua yg tak hbs2 dok menaburkan fitnah pasal DS pasal cincin yg beliau mmg tak pernah miliki pun..mmg satu tamparan yg hebat bg puak2 pakatan haram!!

    ReplyDelete
  9. Bravo datin!!Bravo!!rosmah dengan beraninya bersumpah yg dia tdak membeli cincin seperti yg digembar-gemburkan oleh pihak pembangkang,malah mnjadi senjata utama mereka untuk mnyerang BN...tapi selruh rakyat malaysia masih menantikan sumpah dari Anwar..beranikah beliau??let's wait and see...

    ReplyDelete
  10. Anwar Ibrahim bila lagi nak bersumpah yang dalam video dengan China Doll tu bukan dia?

    He he...mungkin Hantu raya dia....

    ReplyDelete
  11. sumpah jam omega tu ada pada saya...kata Wan Jijah..

    ReplyDelete
  12. akhirnyer kebenaran terbukti yg rosmah tidak pernah membeli cincin yg d gembar-gemburkan oleh pemimpin2 pakatan harami yg sememang nyer ketandusan idea untuk pru akan dtg dan sanggup menabur fitnah terhadap rosmah...tahniah aku ucapkan pada rosmah kerana dia berani bersumpah..ini lah yg d namakan berani kerana benar takut kerana salah...mcm jijah omega tu betul ke jam omega dia ada dlm simpanan laki dia?????klu ada tunjukkan klu xnk tunjuk bersumpah la yg jam tu mmg betul2 ada...apa mcm jijah ada berani ke?????klu x berani maknannyer mmg betul la si jijah nie pembohong sama mcm laki dia.....muahahaha....

    ReplyDelete
  13. sekarang pencacai2 anuwar dan anuwar nk cakap pe,dah bersumpah dengan nama Allah tu.
    ni la org kata berani kerana benar,kalau sumpah rosmah ni pun pencacai2 pakatan kata tipu aq x tau nk kata pe lah.
    maklum lah,pakatan kan suka spin cerita.
    si peliwat tu de berani ke nk angkat sumpah,sampai ke harini dia masih x angkat sumpah.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  14. segala persoalan yang bermain di fikiran sudah terjawab dan terungkai..cincin yg bernilai 24jt seperti gempar gempurkan oleh pembangkang hanya fitnah dan permainan politik untk memperbodoh rakyat tp segala kebenaran sudah tjwb..tahniah rosmah Allah maha besar dan maha mengetahui tahniah kepada Datin Rosmah kerana bersuara demi kemenangan hak sendiri, zaman sekaranh kita tak boleh berdiam diri pabila banyak fitnah yang dilemprkan bersuara, kita ada hak untik bersuara menyuarakan apa yg difitnah oleh mereka, semoga pihak pembangkang mendapat hidayah dan tidak.lagi suka menabur fitnah !! Tahniah datin rosmah !!

    ReplyDelete
  15. akhirnya rosmah menjawab fitnah anuwar dan pakatan,beliau bersumpah yg dia xpernah memiliki cincin tersebut.
    skrg anjing2 pakatan mesti tengah cari idea nk spin cerita,maklu lah mereka kan hebat dalam putar belitkan cerita.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  16. Rosmah x takot pun bler org wat fitnah psl die sbb die tahu yg apa fitnah yg dilontarkan oleh PR adalah smua tipu belaka dan penipuan nie smua telah trjawab dan lps nie mula la PR akan main blik isu Roti 1 malaysia curi duit rakyat buat roti...otulah die pakatan rakyat untuk anda....bodoh bahlul thp infinity ahahah....lps tuh ade hati nk jd pemimpin? hak tuihh

    ReplyDelete
  17. Fitnah busuk pakatan pukimak akhirnya terjawab! Bukan main lagi mereka beria-ria kata rosmah beli cincin 24 jufa tu, Rosmah dah bersumpah, Apa macam Anwar berani ka? Berani kerana benar weh !

    ReplyDelete
  18. let me speak...let me let me speak..listennnnnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  19. Ok la tu. Straight forward. Tak pe nak selindung. Tp yang hairan sampai sekarang, DS Jijah ngaku ada simpan Jam Omega kat rumah, namun tak berani nak buktikan benda tu ada. Sampai la ni mane dia jam omega tu.........

    ReplyDelete
  20. dulu kata beli tabung...menabung sejak kecik..

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...