Translate in your language

Wednesday 30 January 2013

Patutkah Perempuan Di Benarkan Memandu...


Seorang lelaki sedang memandu sebuah kereta di jalan raya
Kelajuan kereta yang dipandunya adalah 80km/jam

Jika pemanduannya tiba-tiba tergangu dek sebuah kereta yang berada dihadapannya yang bergerak dalam kelajuan 40km/jam

Secara spontan dalam hatinya akan berkata, "ah, ini mesti perempuan yang bawa kereta ni"

Ataupun, jika dia memandu dan di dalam keretanya terdapat beberapa orang kawan.

"ini mesti perempuan yang bawa, kalau tak percaya korang tengok la"
Apabila memotong, mereka akan lihat pada pemandu kereta tersebut samada perempuan atau lelaki.

Dan jika betul, jawapannya adalah "Tengok, kan aku dah kata perempuan yang bawa"

Jika salah, " apa la bawa perlahan, macam perempuan "


Begitulah pandangan lelaki(walaupun bukan semua) terhadap golongan perempuan. Tidak kira dimana, di Malaysia atau di tempat-tempat lain, prasangka rterhadap pemandu perempuan adalah tinggi.

Nampak sahaja perkara yang kurang menyenangkan kaum lelaki di jalan raya, maka perempuan akan terlebih dahulu di salah anggap. Betul atau tidak nombor dua. Anggapan bahawa pemandu yang membawa ketidakselesaan kepada pemandu lain adalah pemandu perempuan berada di tempat pertama.

Sebelum aku nyatakan dahulu pendapat dan pandangan aku berkaitan patutkah perempuan memandu, apa kata kalau baca dahulu senarai kelemahan-kelemahan perempuan dan juga kehebatan-kehebatan lelaki dalam pemanduan. 

Senarai-senarai yang aku buat ini berdasarkan apa yang aku tahu dari sekeliling aku. Jika ada yang rasa kurang betul dengan senarai kelemahan perempuan dan kehebatan lelaki ini, boleh bagitahu zz ye...


-uwaisaminin

8 comments:

  1. Biasa yang kita dengar " apa punya bebal Kerang Busuk ni bawa kereka" da lah stering dekat perut, signal tak beri, undur tiang pagar pun runtuh..pandu pelahan lorong kanan , hon dia buat pekak..patut di ketuk kepala dgn kasut heheh

    ReplyDelete
  2. Tak semua perempuan yang bawak macam tu !! even lelaki pun kadang-kadang bawak kereta macam pergi bersiar-siar, signal tak bagi.. main masuk ikut suka je !! kadang-kadang salah sendiri dorang tak mengaku tetapi akan bunyikan hon atau marah orang lain !!

    ReplyDelete
  3. Huhu tak semua perempuan macam tu. Cer suruh naik keta ngan saya, mesti uols akan kata, uiks macam jantan bawak keta!;) Serius saya bukan wanita tipikal yang bawa kereta macam diperkatakan tu. Kadang-kadang lelaki lagi kurang ajar di jalanraya bajet terror sangat drive. Last-last tu yg masuk bawah lori, bawah bas, langgar sana sini. Nauzubillahiminzalik..

    ReplyDelete
  4. IKLAN :Mencari pelumba berbakat F1..( Perempuan shj )

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum zam...biasalah perempuan selalu dikatakan begitu...;)

    ReplyDelete
  6. sorry ye pompuan. pompuan ni selalu lari fokus bila memandu. sgt fail bila ada problem emosi. keluar simpang tak tengok kiri kanan. nk membelok ikut dan, tak tengok cermin pandang belakang. dan yg paling fail, langsung tak membuat jangkaan apa yg akan dibuat oleh pemandu lain. selalu berfikir bahawa pemandu lain akan buat benda betul sedangkan kita kena jangka bahawa pemandu lain akan melakukan kecuaian tanpa sedar. so, MENJANGKAKAN SESUATU ADALAH KEUTAMAAN BILA MEMANDU. jgn marah aaa. adik aku pompuan, mak aku pompuan dan isteri akupun pompuan....

    ReplyDelete
  7. Encik Usin! Nak marah jugak ni! Hehehehe.

    ReplyDelete
  8. yelaaaahhhhh sebab tu kalau claim insuran dan berlanggar kaum lelaki tinggi statistiknya...

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...