Translate in your language

Tuesday, 25 September 2012

LAYAKKAH ROSMAH WAKIL MALAYSIA KE BRUNEI??


Heboh satu dua hari ini diperkatakan di blog, facebook dan twitter malah di kedai kopi tentang kewajaran isteri Perdana Menteri, DS Rosmah Mansor pergi ke Brunei untuk mewakili Malaysia.. Yang jadi isu ialah mengapa DS Rosmah mewakili Malaysia pada Majlis Persandingan yang diadakan pada sebelah pagi sedangkan negara-negara lain seperti Filipina, Cambodia dan Thailand menghantar Ketua Kerajaan sendiri?? 

Kita semua maklum bahawa DS Najib hanya hadir bersama DS Rosmah pada Majlis Santapan yang diadakan pada sebelah malam... So, mengapa DS Rosmah hadir pada sebelah pagi kalau DS Najib tidak dapat bersama??


ZZ berkesempatan bersembang orang yang rapat dengan DS Rosmah siang tadi tentang hal ini.. Menurut sumber tersebut, jemputan ke Majlis Perkahwinan Anakanda Sultan Brunei adalah JEMPUTAN PERIBADI Tuanku Sultan kepada DS Najib dan DS Rosmah.. Nama pun majlis kawin kan.. Tak adil mengatakan DS Rosmah telah mewakili Malaysia ke MAJLIS PERKAHWINAN DIRAJA BRUNEI.. Malah seperti kata sumber ZZ, semua tetamu yang diundang ke majlis tersebut adalah PRIVATE GUEST OF HIS MAJESTY.. bukan tetamu kerajaan Brunei.. Semua urusan melayani tetamu adalah URUSAN ISTANA.. 
 
Diceritakan lagi kepada ZZ betapa akrabnya hubungan DS Rosmah dengan keluarga di Raja Brunei.. DS Rosmah tiba lebih awal pada Sabtu petang sebab beliau telah dijemput menghadiri Majlis Berjaga-jaga yang diadakan pada malam Sabtu.. Tidak disiarkan dimana-mana berita? Benar, kerana ia adalah majlis yang sangat private dan hanya dihadiri oleh kerabat rapat Brunei sahaja.. DS ROSMAH ADALAH SATU-SATUNYA JEMPUTAN ASING YANG DIJEMPUT KE MAJLIS BERJAGA-JAGA.. Ini menunjukkan betapa akrabnya DS Rosmah dengan keluarga diRaja Brunei..

Kemudian pada pagi Ahad berlangsung Majlis Bersanding yang turut dihadiri pemimpin-pemimpin asing seperti Aquino, Hun Sen dan Yingluck.. Majlis kawin bukan acara rasmi kerajaan.. Mengapa nak dipersoalkan kewajaran DS Rosmah hadir majlis kawin? Yang dijemput DS Najib dan DS Rosmah.. Bila DS Najib tak dapat hadir dan DS Rosmah hadir sendirian salah ke? Pernah tak kita terima jemputan kawin untuk suami dan isteri?? Suami tak dapat hadir, isteri hadir seorang diri.. Sekurang-kurangnya isteri tu mewakili suami kan.. 

SEMUA TETAMU ADALAH PRIVATE GUEST OF HIS MAJESTY.. Terpulanglah kepada Tuanku Sultan Brunei nak jemput sesiapa juga yang Baginda nak jemput..

Sumber menambah lagi.. pada tengahari Ahad tersebut, Raja Isteri (isteri Tuanku Sultan) telah menjemput DS Rosmah melawat Istana Darul Hana.. Istana ini merupakan istana lama yang telah dibaikpulih dan terletak dalam kawasan Istana Nurul Iman.. Raja Isteri sendiri telah membawa DS Rosmah melawat sekitar Istana Darul Hana.. (sekali lagi hanya DS Rosmah yang dijemput.. tetamu lain takde pulak)..

Jelaslah bahawa hubungan akrab antara keluarga diRaja Brunei dengan DS Najib dan DS Rosmah.. hubungan antara dua sahabat.. mengatasi hubungan rasmi dua hala.. kan elok dua negara berjiran bersahabat baik.. Khabarnya Sultan Brunei tak pernah miss untuk hadir jamuan makan di kediaman DS Najib setiap kali beliau berkunjung ke Kuala Lumpur.. Jangan pulak lepas ni ada yang kata DS Najib ambil alih peranan YDP Agong.. Harus diingat, Sultan Brunei adalah Ketua Negara dan beliau juga adalah Ketua Kerajaan.. di Malaysia YDP Agong adalah Ketua Negara manakala Perdana Menteri adalah Ketua Kerajaan..

Isu DS Rosmah hadir ke Brunei ni mungkin sengaja dibesarkan oleh pihak tertentu yang mungkin cemburu tidak dijemput ke majlis perkahwinan diraja.. atau juga cemburu melihat keakraban hubungan DS Rosmah dengan keluarga diRaja Brunei.. Wallahualam..






109 comments:

  1. Memang layak.. Sebab datin seri hebat

    ReplyDelete
  2. Puak pakatan ni meroyan sbb kak jijah tak dpt pegi

    ReplyDelete
  3. Isu datin g ke brunei depa besarkan krn ada agenda untuk mnyerang peribadi

    ReplyDelete
  4. kak zam,

    private guest kan..... apa dorg nak bising2.....

    dengki sbb tak kena jemput la tu.....

    kak zam pegi ke?

    ReplyDelete
  5. Nak bodek Kak Rosmah pun agak-agak le......RTM saluran pembodek kerajaan dan dah tak relevan pada era ini.....RTM ketinggalan 30 tahun kebelakang Menteri dan pegawai-pegawai bertanggungjawab harus ditukar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni bukan bodek bahlol!ni org panggil menegakkan kebenran yang sentiasa diputar belit oleh portal2 dan juak2 pembangkang!!kau tu yang ketinggalan sebab masih skong nuar,org lain semua dh maju,org lain semua dah nampak yang nuar tu pencacai yahudi!!tp kau xnmpk sebab otak kau dh berkarat..kesian aku kat ko..

      Delete
    2. betul apa yg ko ckp tu don melayu menegakkan kebenaran bukn nyer bodek mangkuk jugak anon 22:03...tp x kata la mcm mana otak pemimpin2 pakatan harami mcm tu la jugak pencacai2 dia...

      Delete
    3. Wahai Anon, janganlah tunjuk sgt yang korang nih dah abih idea nak hentam kerajaan...cari la idea2 yang bagus sket...xkan setakat nih ja tahap pemikiran puak2 pembangkang nih? kesian aku tgk...

      Delete
  6. ZZ tak bodek DS Rosmah.. hanya sekadar melapor kebenaran.. kalau anda tak suka kepada kebenaran terserahlah.. tak paksa..

    ReplyDelete
  7. Klu bukan DS Rosmah pergi, sape lagi yg patut pergi bersama NAJIB???? Takkan la NAjib nak bawak Kak Jijah kot.. Apa kata org brunei nnt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kak bedah, Najib boleh bawak Kak Lampir.. hehehehe

      Delete
  8. Anonymous 25 September 2012 22:03 otak dah berkarat hijau dan hati penuh dengan setan...sebab tu fitnah je dia suka..kebenaran dia benci

    ReplyDelete
  9. Anwar mana dapat jemputan mcm ni.. Tak leh. Sbb haram

    ReplyDelete
  10. mmg lah layak first lady tu...krg dengki sbb anwar n kak jijah x diajak kan logiklah

    ReplyDelete
  11. asal sial sngt anjing2 pakatan ni,korang sakit hati sbb jijah and si peliwat tu x dijemputkan.
    lagi pun korang sakit hati sbb tengok sultan brunei rapat dengan rosmah kan,telur korang terbakar kan.
    pe masalahnye kalau rosmah g sorang tanpa najib pun,xde salah pe2 pun.
    bukan dia jemput najib sorang,dia jemput najib dan rosmah so kalau rosmah g sorang x jadi masalah langsung.
    anjing2 pakatan mmg sial,bende camni pun nk buat isu.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  12. Tak yah heboh2 la.. Pembangkang takde isu

    ReplyDelete
  13. DS Najib ngan DS Rosmah memang akrab dgn keluarga di raja brunei

    ReplyDelete
  14. Anwar akrab dgn keluarga diraja Gorge Soros

    ReplyDelete
  15. Mmg pun drg dengki sbb kak jijah dgn abe anwar tak dijemput... Tu je... Benda mcm ni pun nak dijadikan isu gak....bodoh punya pembangkang

    ReplyDelete
  16. Tu lah pasal, Dorang taktahu apa apa main cakap je... Dorang sebenarnya jealous dengan DS Rosmah, Sebab pemimpin dorang wan jijah tu tak dijemput untuk Majlis perkahwinan ni der... dah takda isu taktahu nak buat apa mula lah macam macam... Bila kita cakap kebenaran pencacai pembangkang kata bodek lah jilat lah... Tu lah orang kata dah biasa fitnah sampai baik dan buruk pun taktahu! Puihhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam kepala otak pencacai2 pakatan harami nie mana ada pemikiran positif CILI PADI dalam kepala otak pencacai2 pakatan harami nie hanya ada negatif jer yg pencacai2 dia hanya tahu jilat al juburi dia orng jer....aku stuju stament ko nie sebenar nyer pakatan harami dan pencacai2 dia jealous dngn ds rosmah sbb jijah omega dia x d jemput....

      Delete
  17. Apa punya pukimak la pakatan ni? Tak habis2 nak kenakan Rosmah.... bangsat betul la pakatan haprak ni

    ReplyDelete
  18. Pembangkang mcm dah xde keja lain dah pulak kan... Asik nak cr isu je.. Yp lawak lah benda yg xde isu pun nak bt isu gak... Khalid gagap beli bas bg anwar semua org senyap je...

    ReplyDelete
  19. Khalid beli bas pakai duit rakyat

    ReplyDelete
  20. Rakyat selangor tak dpt naik bas mewah. Huhu

    ReplyDelete
  21. Pembangkang mcm bodoh je.. Anwar tu yahudi sponsour takde sapa pun nak kata apa kan... Emm

    ReplyDelete
  22. Diorang x puas hati sbb anwar bontot tu x dapat ikut skali pastu kak jijah kempunan nak jadi first lady...

    ReplyDelete
  23. pembangkang nak dengki sangat kenapa? pe masalah kalau g sorang2 ke berdua ke...ish x faham aku gan pembangkang nie... FITNAH YANG KE PULUH2 KALI TAK BERJAYA!!! =.='

    ReplyDelete
  24. Anwar x diiktiraf masyarakat lain selain yahudi.. Nampak sgt kejahilan anwar n sekutunya

    ReplyDelete
  25. Yup.. otak puak pembangkang ni dah diracuni pemikiran

    ReplyDelete
  26. Replies
    1. aku sokong!kalau anak PM israel yang kahwin mesti anwar dapat jemputan kot..

      Delete
  27. Aku sakit pingganh wehhh.. Nak pinjam jet r.. Sape ada jet??? Aku nak pinjam

    ReplyDelete
  28. puak2 pmbangkang ni jealous sbnr nye sbb abg NUAR n wan JIJAh xd jemput...
    benda cmni pn nk di jadikan isu...BODOHH!!!!!!!!

    ReplyDelete
  29. perh brader,kenapa bodoh sangat baruah baruah pakatan ni.....bende sebegini pun mereka nak jadikan isu,ank haram betul la mereka ni.....suka buat isu yg tak logik langsung,ada saja mereka nak hina DSRM.....dia hadir sorang diri pun dijadikan isu,majlis perkawinan je pun brader.....tak la pakatan dah bengap sangat sampai bende sebegini pun nak dijadikan isu politik,suka hati la sultan brunei nak jemput sapa and suka hati la kalau DSRM nak pergi sorang diri.....tak da masalah langsung,baruah baruah pembangkang memang celaka haramjadah

    ReplyDelete
  30. Arini dia kata dia sewa jet tu.. Smlm ckp pinjam kwn.. pandai pusing

    ReplyDelete
  31. Rosmah layak lah g sana apa lah masalah ko ni sial... Dia isteri pm mmg layak lah dpt jemputan ke sana apa mslah dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelly eng masalah dia sbb al juburi dan jijah omega dia x d jemput itu la masalah dia...jd pakatan harami dengki la mula la pencacai2dia membuat fitnah kpd ds rosmah...

      Delete
  32. Lori sampah mana ni wei.. Sampah dh bnyk kat rumah ni wei.. Khalid drakula tak buat keja

    ReplyDelete
  33. Woi khalid.. Spotrim aku bengkok ko leh ganti tak?? Jalan belubang ni wei.. Dah mcm lubang idung ko

    ReplyDelete
  34. biasa laaa bebb.... otak puak2 penzina belaan anwar ni wajib disumbat dgn fitnah dan cerita merapu sepanjang hari utk makanan otak2 jumud dan bangang...

    bobmaley

    ReplyDelete
  35. DS ROSMAH ADALAH SATU-SATUNYA JEMPUTAN ASING YANG DIJEMPUT KE MAJLIS BERJAGA-JAGA.. Wow! PM dan Datin Seri memang hebat..

    ReplyDelete
  36. Terpulanglah Tuanku sultan brunei nak jemput sape pun

    ReplyDelete
  37. Anwar naik jet disponsor oleh yahudi macam mana ehh? Khalid gagap muka macam sampah kat selangor pakai duit rakyat untuk beli bas untuk besarkan lagi telur anwar yang suka main depan belakang tu apa cerita ehh?

    ReplyDelete
  38. Klu kak jIjah n anwar pergi dah lama sultan brunei tu halau balik naik tongkang... Takat hantar kak jijah n anwar tu apa pun x dapat... Memalukan negara kita je

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong apa yg ko ckp kak bedah..klu hantar 2 mangkuk nie mmg memalukan negara la...skrng pun sudah bnyk al juburi nie memalukan negara.....

      Delete
  39. Rasanya satu dunia dah tau yg anwar tu dapat sokongan yahudi laknat .. Sebab tu la sultan brunei x nak jemput babi macam dia ke majlis perkahwinan anaknya.. Takut dapat bala kat sana nanti

    ReplyDelete
  40. lagi isu bodo depa main.... jeles la tu azizah x dijemput!

    ReplyDelete
  41. Dalam bab perkahwinan nie...undangan dijemput...wajib hadir bukan sunat lagi..dalam islam pun ada ajarkan..jika ada keuzuran boleh jelaskan.Barakallah....semua perkara kalu boleh pembangkang nak politikan...sampai Datin Seri Rosmah tak pakai tudung diherdik dicaci dihina...dalam islam tak boleh tegur kita doakan..mudahkan...nie la politik jadi keutamaan..ketaksuban..meh bicara dalam Pena Fikir atau FB saya Arwis Bersatu Bersetia Berkhidmat...kupasannya ada...

    ReplyDelete
  42. ni pon nak jadi isu ke? ishh.... biar la sultan brunei nak ajak sape2...pembangkang duk sibuk kenapa lak? ishhh geram lak aku~

    ReplyDelete
  43. Ada bantahan apa yang saya nyatakan...meh kupasan ilmiah...sama2 kongsi ilmu..Insya Allah...tak jadi masalah.

    ReplyDelete
  44. Perkara sebegini x patut dijadikan isu oleh pakatan vavi sebab DS Rosmah ke sana pun atas urusan kerja disamping mengeratkan hubungan antara brunei n malaysia yg kita tau brunei nie baik dgn kerajaan singapork.....

    ReplyDelete
  45. pakatan harami dh ketandusan modal pasal ds rosmah g kenduri kawin pon dia nak spin....dh orng jemput dia hadir la...bagang jugak pencacai2 pakatn harami nie.....

    ReplyDelete
  46. Undangan majlis perkahwinan dijemput...atas nama orang..nie bukan macam majlis rumah terbuka..semua boleh hadir...oleh kerana atas jemputan maka hormatilah..ini pun dah ada dalam kitab munakahat mengenai walimatul urus kan.

    ReplyDelete
  47. Agak2 la sampe bab urusan perkahwinan pun jadi isu...orang nak dirikan masjid tu...doakan..Isteri PM hadir atas jemputan..nie kira tahap masuk kain orang...kain sendiri tak tengok.

    ReplyDelete
  48. Dah takde isu jadikan isu..kesian kekadang aku tengok perjuangan pembangkang nie...tak tahu apa dia nak juangkan...walimatul urus perkara baik pun tak baik ke..

    ReplyDelete
  49. x payah la nk fitnah ds rosmah dngn cerita2 yg x masuk akal mcm nie..ds rosmah x pernah kutuk pun pemimpin2 pakatan harami korang yg korang sakit hati ngan ds rosmah knp ha?????ds rosmah ada bantai kak jijah korang ke wahai pencacai2 pakatan harami??????bodoh tahap gabang la pencacai pakatan harami nie.....baik korang jaga bas ngan jet al juburi korang la dr duk sibuk pasal ds rosmah g kenduri kahwin anak sultan brunei dan x perlu la nk dengki sbb sultan brunei x jemput al juburi ngan jijah omega korang tu.......

    ReplyDelete
  50. sebenarnya apa yang ditulis oleh Zamzarina adalah common sense , orang yang boleh dah hidup bermasyarakat pun boleh agak pasal kunjungan DS Rosmah ke Brunei untuk menghadiri majlis perkahwinan tu . Semua terletak pada hati , kalau fikiran sentiasa positif, positif saja feedbacknya . Apa yang cuba dilakukan oleh pemfitnah DS Rosmah ialah nak jadikan ini satu isu besar tapi malang sekali isu yaang ditimbulkan menunjukkan kebodohan diri mereka sendiri.

    ReplyDelete
  51. betul apa yg ko ckp tu afiq kl town aku sokong suka hati sultan brunei la nk jemput saper pun....tiada kena mengena dngn pakatan harami korang pon.....dh mmg dasar busuk hati punyer pakatan harami sibuk nk jaga tepi kain ds rosmah buat apa jaga seluar al juburi korang lg bagus la....sbb seluar al juburi korangg suka terlondeh.......

    ReplyDelete
  52. APA MASALAHNYA KALAU DS ROSMAH DIJEMPUT HADIR MAJLIS PERKAHWINAN ANAK SULTAN BRUNEI, INI BKNNYA URUSAN RASMI YG PERLU DS ROSMAH HADIR. BIASALAH DS ROSMAH JUGA SEORANG MANUSIA BIASA DAN MEMPUNYAI SAHABAT HANDAI DAN AKTIVITI UTK DIRI BELIAU SENDIRI. APA NAK KECOH SGT KONONNYA PM TAK IKT SEKALI SEBAB PM KITA KAN SIBUK MCM MANA NAK PERGI DULU, DS NAJIB KAN ADA BYK URUSAN YG PERLU DISELESAIKAN.

    ReplyDelete
  53. suka hatilah sultan brunei nak jemput sapa pun yang puak pembankang nak kecoh sanggat kenapa apa celop nak jemput lu orang ...

    ReplyDelete
  54. Isu mcm ni dah lapuk la pakatan sial oi.... Nak muntah aq tgk pakatan cuba nak cari keburukan DS Rosmah pasal isu mc nie

    ReplyDelete
  55. takkan nak panggil kak jijah pegi... nanti org Brunei tanya mana jam omega... cmane???? sape nak jawabbbbbbb.....

    ReplyDelete
  56. U all bodoh mana nagari nak maju sokong lah sesama kita ????????!!!!!!bakitla orang2 malaysia

    ReplyDelete
  57. YANG PENTINGNYA ADAKAH PENULIS DIUNDANG KEMAJLIS KHENDURI TERSEBUT... JIKALAU TIDAK JANGAN DOK DENGKI DENGAN ORANG TAK TENTU FASAL. MUNGKIN DS ROSMAH DIJEMPUT KHAS SECARA PERIBADI OLEH KELUARGA DIRAJA BRUNEI...

    ORANG MELAYU KALAU TAK DENGKI TAK BOLEH KA???

    ReplyDelete
  58. Hahahhaa.... Kak jijah sakit ati dia x dijemput

    ReplyDelete
  59. Come on lah fuckatan wei... Try to be matured... Korang pikir saja2 ke DS Rosmah pergi majlis perkahwinan tu....Banyak kebaikan yg negara kita dapat hasil lawatab beliau...

    ReplyDelete
  60. Ape punya bangang pembakang ni ds rosmah g kenduri pun buat isu..aku rasa lh kn babi lg pandai dr pembangkan kot.benda mcm ni yg x logik dijadikn isu pembangkng blh kecoh mcm ds g atas urusan keje. Lk

    ReplyDelete
  61. Utk fuckatan babi... Cuba tanya nape sultan brunei tu x jemput anwar bontot n guan eng rainbow?????

    ReplyDelete
  62. Sbb diorang tu x layak dari byk segi termasuklah bini2 diorang tu yg x habis menegakkan benang yg basah...

    ReplyDelete
  63. mmg layak dan tak perlu dipertikaikan

    ReplyDelete
  64. yg duk meroyan sgt ni mesti sbb tak dpt pegi,tunggu Anuar kawen ngan jantan baru korang dapat jemputan

    ReplyDelete
  65. WOW!!nmpknya anjing2 pakatan dah mula meroyan beb!!ad ke patut bnda mcm ni nk dijadikan isu,apa kelass doe??dengki la tu jijah ngan bang nuar diorng xdpt pegi majlis2 rasmi mcm ni..nak buat mcm mna jijah ngan bang nuar dia dapat jmputan untuk majlis kahwin sjenis jer...ahahahaha..dh la wei,apa la korang ni bangang sgt,itu perkahwinan,bukan urusan rasmi kerajaan,bkn nya DS Rosmah pegi bncang tntg kontrak bilion2 kat sana..dia pegi sebab nak memenuhi jmputan,lagipun DS Najib menyusul lepas tu kan..bodoh pnya pembangkang!!dah xde isu le tu..

    ReplyDelete
  66. apa yang tak kena dengan pembangkang???tak dapat jemputan ker smpai meroyan mcm org sakit mental ...DS Rosmah pergi majlis kahwin pun dah nak heboh..mengapa sempit sangat pemikiran mcm orang utan dah tengok pada pembangkang nie...DS Rosmah pergi atas jemputan sultan brunei selaku isteri kepada pemimpin kita dan menghormati kredibilti DS Rosmah yang terbaik...

    ReplyDelete
  67. Ish Ish Ish Pembangkang ini memang perlu didikan agama yang betul. asyik fitnah kerjanya!

    ReplyDelete
  68. Ds rosmah mmg layak ke sne! Sapa dengki ley gi mampos!

    ReplyDelete
  69. Melayu klu dh tgk melayu len dpt kesenangan mula la dengki sesama sndiri.....malu aku dgn bgsa sndiri....tp ape2 pun rosmah trbaek! Pmbngkang xtntu hale nk dengki tnpe sbb

    ReplyDelete
  70. Mmg la lyk da sbb drng knal dan rpt sesama sndiri.....knp prlu org lain dgki akan hal nie.....dan aku plik prlu ke buat isu mcm nie?

    ReplyDelete
  71. bodoh punya pembangkang..tak tahu beza wakil suami dengan wakil perdana Menteri.....biasalar saja nak timbulkan perasaan benci kepada pemimpin.

    ReplyDelete
  72. Isu gi kenduri kawin pun jadi hal.. apa da... !

    ReplyDelete
  73. layak je eh...
    nape tak layak pulak...
    adoi aku cukup tak paham la tak kan lah pasal pergi hadiri kenduri kawen pun nak wat isu macam bodoh je....
    pelik betul la mentaliti pembnagkang nie..
    carilah isu logik sikit..
    aku dah cemuih dengan sikap pembangkang yang bebal tahap cipan ini...
    tak abis nak cari kesalahan DSR...

    ReplyDelete
  74. la apa salahnnya wakil suami..isteri aku pergi kenduri kawen wakilakan aku siap bawa adik die xjadi masalah pun..kenapa DSR wakil suami tak boleh..pikir-pikir lah suami beliau PM kita..kalau tak dapat hadir op cos la sedang memikirkan untuk meningkatkan tahap ekonomi kita..mangkuk punya pembangkang

    ReplyDelete
  75. Sial la Pakatan ni...Ini pun nak jadi isu ke

    ReplyDelete
  76. Esok izzah kawin ko jemput la satu dunia ye anwar BRAhim...susah sangat..isu kawin ni pun kecoh..bangang...takda idea le tu...

    ReplyDelete
  77. Aku dah tak tahan dah ngan Pakatan Haram Jadah ni...Rasa nak sepak sorang2

    ReplyDelete
  78. Aku duduk di kawasan Pakatan Haram Jadah ni..Apa yang aku dapat...berceramah meroyan je...cakap nak tolong selesaikan masalah..sampai sekarang masalah paktan sendiri pun takleh selesai..inikan nak selesaikan masalah orang...bodoh larh...

    ReplyDelete
  79. menyampah sial...perangai PKR cm SHIAL HARAM JADAH,..aku nak tendang sekor2..kalau boleh nak campak dalam parit sekor2..dalam isu jemputan kahwin ni pun kecoh...ape salahnya kalau kita ni bersatu..tapi kalau bersatu pun..aku taknak anwar ibrahim...FUCK ANWAR IBRAHIM...

    ReplyDelete
  80. mmg layak sgt lah...sape yg kata tak layak tu mmg sah dengkilah tu..

    ReplyDelete
  81. ala ni semua keje pembangkanglah sapa lg kn.. depa tu bkn apa depa tu sakit hatisbnrnya sbb depa tak dijemput tu je.. sbb tulah depa dok buat isu pasal ni..

    ReplyDelete
  82. hbs tu klu DS Rosmah tak pergi, tak kan si jijah tu nak pergi kot..mmg tak layak lah jwpnye klu si jijah tu yg pergi...

    ReplyDelete
  83. apa salanya klo die pegi ? sebok je la puak nuar sengal ni !

    ReplyDelete
  84. aku tengok layak je datin gi sana,
    yang geng pembangkang dok kecoh2 pasal apa ?!

    ReplyDelete
  85. aku tengok layak je datin gi sana,
    yang geng pembangkang dok kecoh2 pasal apa ?!

    ReplyDelete
  86. suke hati ko la wahai puak2 al juburi,teruskan la buat keburukan ke atas datin rosmah.yang dpt pahala dia dan korang hanya akan dapat DOSAAAAA

    ReplyDelete
  87. Dia pergi pun bukan atas alasan nak berseronok

    ReplyDelete
  88. oppositions no issue to spin isit?wedding invitation oso want to spin?

    ReplyDelete
  89. Kumpul duit dari sy keluar penjara.. Dpatlah beli jet

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ada jet tu snang skit saya nak meliwat,baru org xnmpak..ahahahahha...

      Delete
  90. Mmg layak lah tak kan kak jija plak yg layak nak g sana

    ReplyDelete
  91. kalau nk bodek pun agak-agak ler ... ni dah tahap cipan ni zz ...

    tapi kak ros tetap kak ros ... dia tak layan dan tak angkat pot pun ...

    yg response utk dia pun hanyalah macai-macai upahan dia jerk.

    jgn mare yer ..

    ReplyDelete
  92. Ooooo private guest, sebab tu kena naik private jet, dengan private fund ke? Kalau lagu tu, awat Singapore PM boleh pulak pi hantaq Menteri dia pi majlis tu. Konfius aku.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...