Translate in your language

Tuesday 7 August 2012

AIR TANGAN ZZ...NYUMMM !!

Daging masak ketumbar ZZ






Salam Ramadan,..syukur dah masuk 18 hari kita semua berpuasa. Hari ini hari yang spesial sebab ZZ telah berhempas pulas menyediakan dua juadah untuk berbuka puasa bersama ahli keluarga APA KATA WANITA di RTM petang nanti.

Menu di atas tu adalah resepi emak ZZ, memang lah sedapppp apa lagi ZZ sendiri yang memasaknya.

Menu kedua kat bawah ni, adalah favourite turun-temurun keluarga Minang ZZ. Daripada generasi moyang ZZ sehingga ke anak-anak ZZ. Dalam keluarga ZZ kalau sape tak reti atau perasan tak reti nak makan SAMBAL JERING (atau dalam bahasa Minanag " Sambal Jariang"), memang kira lupa daratan lah tu..hehe..

Sambal Jering ZZ

Yang kelakarnya, kali pertama ZZ menjamu rakan-rakan ZZ termasuk kru penerbitan AKW pekena sambal jering ni, sampai lah sekarang ni, ZZ selalu dirayu-rayu untuk buat sambal jering ni. Tapi bukan senang nak buatnya, yang pertama sekali kena cari kat pasar Chow Kit jering tumbuh yang berakar-akar tu,..kalau pakai jering biasa tu tak ummph!

Jadi oleh sebab dah BERJANJI, ZZ kena tunaikan..jadi kawan-kawan semua, nantikan berbuka petang nanti, kita makan sama-sama kat ofis ok...Kebetulan malam ini pukul 8:30pm kami buat rakaman Raya AKW di Studio 1 bersama warga emas Rumah Kebajikan Al-Fikrah.

Sekali you all rasa, pasti forever LIKEEEE..

ZZ ~ menggemari masakan kampung yang pedas2!!


2 comments:

  1. Publish resepi boleh?

    ReplyDelete
  2. Ohh woww so tempting... Yumm yummy..i like it zz...

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...