Translate in your language

Monday, 2 July 2012

GEMPAR! ISTERI PM DIKEPUNG MAT REMPIT!!






Kejadian berlaku petang tadi di Bangi.. 

Bertempat di Panggung Seni, UKM petang tadi, sekumpulan Mat Rempit bertindak mengepung Isteri YAB PM.. Lihat gambar di bawah..


Tindakan kumpulan Mat Rempit ini 'mengepung' Datin Paduka Seri Rosmah Mansor adalah sebagai 'membalas dendam' kerana telah mengubah kehidupan mereka yang tidak tentu hala sebelum menjadi insan yang berguna kepada diri sendiri, keluarga dan masyarakat..

Ramai yang tidak mempedulikan mereka dan menganggap golongan Mat Rempit sebagai tidak mempunyai masa depan dan sampah masyarakat.. tetapi bagi DS Rosmah mereka juga insan biasa dan mampu menjadi insan berguna andai diberi peluang kedua dan dibentuk sebaiknya.. ini bukan omong kosong.. mereka yang hadir di majlis penutup Kem Perkasa Remaja petang tadi pasti memahami apa yang ZZ katakan..

bayangkan karektor Mat Rempit yang brutal dan ganas kini boleh menyanyi Boria dan Menari Zapin...
saya bukan jahat cuma nakal sikit.. itulah luahan bekas Mat Rempit kepada DS Rosmah
Bangga dapat bergambar dengan Bonda...



Mat Rempit yang pernah menyertai Kem Perkasa Remaja kini telah mempunyai pekerjaan yang baik, menghormati orang tua, malah juga berbakat dalam bidang-bidang tertentu seperti seni, pengacaraan, muzik dll..

Baca selanjutnya di KL Pos... 



ZZ ~ ramai yang pandai komen dan komplen tapi tindakan kosong.. Tabik DS Rosmah kerana tidak peduli apa orang kata asalkan anak bangsa dibantu dan dibela..


   

22 comments:

  1. tudung mane rosmah 2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. TU LAIN CITER, LAMA2 BERUBAH LA....DOAKAN JA.

      Delete
  2. biar tak de tudung di kepala janji baik hati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. X betul statement ni..

      Delete
    2. akidah mana ikut nih?

      Delete
  3. Heboh pasal tudung konon..cermin dlu diri tu..baru persoalkan org..

    ReplyDelete
  4. aq tengok cermin,,aq xpakai tudung,,sebab aq lelaki,,so..kepada nenek datin,,bertaubatlah sebelum rambut tu kene bako,,,hahaha

    ReplyDelete
  5. Kalau nak tegur x perlu tulis kat sini. Sebab dia pun x tau apa yg kau tulis. Kalau nak tegur pergi depan2 ckp dgn dia sendiri. Dayus betul cara kau nak tegur org. Kalau rasa diri tu dah cukup bekalan kat akhirat baru tegur org. Ni dosa pun bertimbun nak tegur org. Kalau makai tudung tapi buat maksiat buat apa. Sepatutnya doakan la biar DS Rosmah mendapat hidayah untuk pakai tudung. Jangan sampai terkena batang hidung sendiri. Sebelum kita tegur org biar kita dan keluarga kita betul dalam akhlak. Jangan sampai terkena diri sendiri baru nak malu. Allah maha adil dgn semua manusia, cuma kita je x pernah nak bersikap adil sesama kita. Doa lebih baik dari menegur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klau nak berdoa mane boleh bgtau org,takbur nnt,,doa lebih baik dr menegur??dah berdoa je keje,xberusaha boleh brjaye ke??mcm 2 sngla jd umat islam,doakan org je jadi baik,xpayah perang,doa je kompom israel dan sekutunya terbenam dalam bumi ALLAH ny,,camtu ke??

      Delete
    2. Assalamualaikum... sy x memihak pd sesiapa.. cuma seorg saudara islam ingin berkongsi something.. X semestinya org tu perfect br blh berdakwah... bahkan kalau org tgh berzina sekalipun, dia mngutuk seorg yg x mnutup aurat, pahalanya tetap dicatat... Ada 3 cara menolak kemungkaran... semua org blajar time spm... 1.perbuatan... 2.lisan... 3.hati... tentang belum mendapat hidayah bertudung, sebenarnya semua dah diberi hidayah dari mula2 belajar agama islam lg... semua dah tau balasan org yg x bertudung... cuma yg menjadi masalah skrg adalh hati masing2... siapa kita nk menolak hukum yg dh ditetapkn ALLAH...

      Delete
  6. klau nak berdoa mane boleh bgtau org,takbur nnt,,doa lebih baik dr menegur??dah berdoa je keje,xberusaha boleh brjaye ke??mcm 2 sngla jd umat islam,doakan org je jadi baik,xpayah perang,doa je kompom israel dan sekutunya terbenam dalam bumi ALLAH ny,,camtu ke??

    ReplyDelete
  7. Yang rajin sangat komen orang bertudung atau tidak siap menyuruh orang lain bertaubat pulak!! Anon ni dari ustaz atau ustazah mana pulak ni??
    Sebenarnya dalam diri Anon July 2012 23:50 tidak bertudung, sanubari dirinya sendiri telanjang seumpama orang berbogel tanpa seurat benang. Biasanya orang sebegini dalam dirinya mempunyai sejenis penyakit yang amat sukar diubati.
    Semoga Allah s.w.t. membuka fikiran dan menambah keimanan Anon July 2012 23:50 Amin!!!

    ReplyDelete
  8. Tudung tu dia dgn allah.. Kta sbg rkyat kn berdoa supaya berubah.... Tp klu seleweng, liwat,tpu, gugat keamanan, fitnah tnpa bukti, kita kn kwal dan hpuskan.. Tu mereka dgn allah dan masyarakAt... Akn mrosakkan agama, bgsa dan ngara.. Hpuskn munafik yg gnakn islam untuk kpntgan n yg cuba tolak kerjsma dlm islam dmi kptgn sndiri

    ReplyDelete
  9. Haha..padan muka..jadi mat skema, mat boria..

    ReplyDelete
  10. Orang2 pas memang suka sangat menghukum nampak macam betul apa yang mereka cakap sebab berpandukan al-quran dan hadis, tetapi bodoh macam mr bean sebab tidak ada hikmah didalam mengajak orang kearah kebaikan. mereka pandai agama tetapi tidak faham islam sebab itu tok2 guru pun banyak yang memecahbelahkan umat. untuk itu apalah erti bijak agama tetapi memberi mudharad kepada masyarakat lebih baik ilmu agama cuma sedikit tetapi banyak memberi manafaat.

    ReplyDelete
  11. ramai yg menghukum sehingga dia ke mekah pun masih lagi mencaci,sedangkan org yg mencaci dan menghina itu,belum pernah pun jejak kaki ke sana...masyaALLAH.

    sama mcm kes bertudung,jgn terus menghina kerana hukum karma itu pasti.hari ini kita menghina dia rambut begitu,begini satu hari nanti kena kat batang hidung sendiri.dunia ini bulat ya kawan2!

    doa doa dan doa semuga semua diberi taufik dan hidayah.amin ;-)

    ReplyDelete
  12. kita x boleh jatuh hukum org tu jahat ke baik..jahat skrg,xsemestinye jahat selama2nya.begitu juga sebaliknya.mane tau,dsaat nk mati,Allah bg hidayah.jd,jgn mengata org.yg baik pon,lom tentu saat nk mati nnt baik.hati itu berbolak balik.kita bdoa supaya mndpt husnul khotimah.bukan sughul khotimah.

    ReplyDelete
  13. bab bertudung itu antara dia dgn tuhan.kalo kamu mengata dia,itu dosa kamu dgn dia,kena mintak maaf.kalo dia ade menyeleweng dgn rakyat,itu dosa dia dgn rakyat,tu pob kena minta maaf.usoh le ghiso bab pemerintahan negara ni.yg penting,melayu berkuasa.kalo ade yg korup,lepas kat dunia,akhirat dah tentu xlepas

    ReplyDelete
  14. bertudung litup pun jika hati busuk macam bangkai tak ada maknanya..

    ReplyDelete
  15. kah..kah..kah... tak bertudung pun tak pa .. janji baik .. ajaran islam 1 malaysia .. kah..kahh.kah...

    ReplyDelete
  16. Kesihan Kak Rosmah aku tu dah umor 62 tahun ..lebih tua dari JIB..pak menakan aku tu. hehehee

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...