Translate in your language

Sunday, 3 June 2012

BUKTI KEGILAAN BARU ORANG MALAYSIA

Gila berbelanja di Internet

MEMBELI gajet seperti telefon bimbit kini lebih mudah menerusi Internet.

Artikel ini tersiar di Mingguan Malaysia hari ini. Apa yang ingin ZZ sampaikan adalah kecenderungan dan minat rakyat Malaysia membeli-beli secara online memang meningkat dengan ketara. Oleh itu, marilah kita sama-sama merebut peluang perniagaan yang terbuka luas di internet. 

Bagi sesiapa yang berminat tetapi TIADA MODAL PERMULAAN atau tidak tahu cara nak memulakan perniagaan online, apa kata anda mencuba menjadi rakan Affiliate Harmony (KLIK SINI) atau juga memasarkan produk anda di Harmonymall (KLIK SINI).

JAMINAN ZZ:
TIADA MODAL PERMULAAN! 

MILIKI KEDAI ONLINE ANDA SENDIRI!
 
TIADA YURAN PENDAFTARAN!

TIDAK PERLU MENYIMPAN STOK!

TIDAK PERLU URUS PENGHANTARAN!

BISNES BERJALAN 24 JAM WALAUPUN ANDA TIDUR, MANDI ATAU JUGA KELUAR KE PASAR KERANA KEDAI ONLINE INI BUKA 24 JAM (MACAM KEDAI SERBANEKA 7-11)

TIDAK PERLU SUSAH PAYAH CARI TAPAK PERNIAGAAN!

TIDAK PERLU DAFTAR PERNIAGAAN!

TIDAK PERLU LESEN!
 

PRODUK YANG BAIK, BERKESAN DAN DIYAKINI! DAN YANG PENTING RAMAI ORANG CARI!!

TEKNIK PEMASARAN YANG MUDAH!

APA TUNGGU LAGI.. JOM MASYUKKKK...

 
Berikut adalah artikel yang disiarkan di Utusan Online

KUALA LUMPUR 2 Jun - Berjenama, murah dan pelbagai pilihan. Itu antara alasan yang menyebabkan ramai pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) semakin teruja untuk membeli sesuatu produk menerusi online atau dalam talian.

Apa yang mengejutkan, ada di kalangan mereka sanggup berbelanja sehingga belasan ribu ringgit hanya untuk memenuhi kehendak peribadi semata-mata.

Maka tidak hairanlah penyedia perkhidmatan pembayaran elektronik, PayPal menjangkakan perbelanjaan menerusi Internet di Malaysia mampu meningkat kepada RM5 bilion menjelang 2015 berbanding kira-kira RM2 bilion ketika ini.

Rata-rata pelajar IPT yang ditemui pasti berpengalaman membeli-belah secara online sekurang-kurangnya sebulan sekali untuk memiliki pakaian, kasut, beg tangan, barangan kosmetik, aksesori kenderaan atau peralatan gajet.

Peruntukan itu tidak meliputi perbelanjaan perkhidmatan untuk percutian, hiburan dan gaya hidup yang turut ditawarkan menerusi Internet.

Contohnya, salah seorang pelajar, Muhd. Akmal Mohd. Rodzi, 20, lebih suka membeli apa sahaja produk termasuk kereta, motosikal mahupun barangan elektronik serta alat gantian secara online.

Biarpun berpengalaman ditipu, pelajar Kolej Poly-Tech Mara itu tidak pernah serik untuk membuat pembelian menerusi dalam talian.

"Kia Spectra ini saya beli menerusi laman web pada harga RM17,000, jimat lebih RM3,000 berbanding jika beli di kedai kereta terpakai.

"Saya pernah juga ditipu ketika membeli sebuah telefon bimbit berharga RM350 tetapi barang tersebut tidak sampai walaupun pembayaran telah dibuat," katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

Menurut Nur Fatin Farhana Mohd. Suhaimi, 23, minatnya yang mendalam terhadap kasut dan beg tangan membuatkan dia sanggup menghabiskan masa berjam-jam di hadapan komputer riba.
"Setiap hari saya pasti mencuri waktu untuk melawat satu persatu laman web yang menjual kasut atau beg tangan untuk melihat produk- produk terbaru.

"Asal nampak sahaja blog baru, saya akan mengunjunginya. Lebih- lebih lagi jika laman tersebut mengadakan jualan murah," katanya.
Menurut pelajar Universiti Pengurusan dan Sains (MSU) itu lagi, dia gemar membeli-belah dalam talian kerana mahu mendapatkan produk berjenama dari luar negara pada harga murah.

"Setiap bulan saya akan berbelanja RM300 dan adakalanya boleh mencecah sehingga RM1,000," katanya.

Seperti Nur Fatin Farhana, kecenderungan Umar Afham Azman, 20, berbelanja secara dalam talian bermula apabila dia berkeinginan untuk memiliki pakaian berjenama dari luar negara.

"Saya juga pernah berbelanja sehingga RM12,000 dalam tempoh tiga bulan sahaja untuk membeli pakaian berjenama, gajet dan aksesori kereta.

"Walaupun tidak pernah ditipu, saya sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga dengan melihat maklum balas pengguna lain sebelum membuat sebarang pembelian bagi mengelakkan bayaran yang dibuat lesap begitu sahaja," katanya.

Sementara itu, kegilaan terhadap kumpulan K-Pop seperti Super Junior dan Beast membuatkan Ida Nadzura Dzulkefly Kuang, 22, tidak teragak- agak untuk membeli cakera padat secara online.

"Jika tidak membeli cakera padat, pasti ada sahaja cenderamata membabitkan kumpulan tersebut yang akan saya tempah setiap bulan.

"Kebanyakan barangan bukan tidak boleh dibeli di kedai, cuma saya sangat gembira jika mendapat poster kumpulan tersebut dan pelbagai barangan percuma lain jika beli secara online," katanya.
Ida Nadzura mengakui, statusnya sebagai pelajar membuatkan dia terpaksa menyekat perbelanjaan lain demi memastikan 'hajat' memiliki barangan koleksi kumpulan K-Pop kesayangannya tercapai.

Malah bagi mengelakkan dia dimarahi ibu bapa kerana hobinya itu, pelajar Universiti Antarabangsa INTI itu sanggup menggunakan alamat rumah rakannya sebagai destinasi penghantaran bungkusan dari Korea Selatan.

"Sebab tak nak ibu bapa saya tahu, saya tidak menggunakan alamat rumah sendiri.

"Saya akan simpan dahulu barang-barang tersebut di rumah kawan saya dan akan membawa pulang sedikit demi sedikit," katanya yang membelanjakan sekurang-kurangnya RM200 sebulan untuk tujuan tersebut.

Menurut Ida Nadzura, jumlah yang dinyatakan tersebut tidak termasuk tempahan tiket konsert dan kos penerbangan bagi menyaksikan persembahan kumpulan artis kesayangannya itu. 




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...