Translate in your language

Tuesday 22 May 2012

18SX - BONGKAR WAKTU TERBAIK HUBUNGAN INTIM



Tidak dapat dinafikan hubungan intim suami isteri akan mempengaruhi keharmonian dalam rumahtangga. Kualiti hubungan intim juga akan memberikan kebahagiaan sesebuah bahtera yang dilayari.

Dalam Islam, hubungan intim suami isteri tidak hanya sekadar untuk melampiaskan nafsu semata, malah ia merupakan suatu ibadah kepada Allah SWT. Tambahan pula, Islam menganjurkan suami isteri melakukan hubungan intim pada waktu-waktu yang baik.
Justeru, amatlah penting agar pasangan dapat memilih waktu atau masa yang sesuai agar hubungan intim akan lebih berkualiti dan bermakna. Antara waktu-waktu yang disarankan adalah :    

Waktu Sunyi - Waktu ini sangat mempengaruhi dalam melayari saat intim. Elakkan dari melakukannya disaat suasana di rumah riuh rendah apatah dengan kehadiran ramai tetamu. Ini akan menyebabkan mood anda terganggu. Paling mustahak, jangan lupa matikan telefon bimbit anda atau letakkan dalam mode ‘silent’.

Waktu Lapang - Hubungan intim yang baik adalah hubungan yang penuh kasih sayang. Elakkan daripada melakukannya dalam keadaan tergesa-gesa. Isteri amat tidak menyukai hubungan yang dilakukan secara ekspres dan tanpa ‘pemanasan’. Rancanglah masa yang sesuai untuk bersama dengan pasangan anda.

Waktu Sihat – Sudah tentu sukar untuk mencapai tingkat kualiti yang baik apabila hubungan dilakukan dalam keadaan yang tidak sihat. Oleh yang demikian, pastikan kesihatan juga berada pada tahap yang baik untuk bersama.


Di dalam Islam juga ada menggalakkan waktu-waktu tertentu yang sesuai untuk hubungan intim.

Malam Isnin (Ahad malam)
 - apabila anak terlahir darinya maka ia menjadi penghafal al-Qur’an dan rela terhadap yang telah ditentukan Allah swt atasnya.
Malam Selasa (Isnin malam)
 - anak yang terlahir darinya akan dikurniakan kesyahidan, ia tidak akan menyimpang dari kebenaran. Manusia suci dan bersih, wangi, pengasih, penyayang, serta lidahnya akan tersuci dari ghibah, bohong dan menuduh.
Malam Khamis (Rabu malam)
 - anak yang terlahir darinya akan menjadi penguasa yang adil dari para penguasa dan atau akan menjadi salah seorang ulama dari para ulama.
Malam Jumaat (Khamis malam) - 
anak yang terlahir darinya akan menjadi seorang pemidato yang hebat.
Petang Jumaat (setelah Asar, sebelum Maghrib)
 - anak yang akan terlahir darinya akan menjadi seorang ilmuwan (ulama) yang terkenal.
Malam Jumaat (setelah waktu Isyak berlalu - akhir malam/dekat subuh)
 - anak yang akan terlahir darinya akan menjadi seorang wali (ibdal).
Bagi menjadikan hubungan intim anda lebih bermakna, cubalah 
coklat ‘Kasih Malam Jumaat’

untuk maklumat lanjut:



1 comment:

  1. mmg la xsesuai buat time ramai tetamu sbb nanti org kt luar bleh dgr hahahaha

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

ANDA MUNGKIN SUKA NAK BACA.. TERSERAH PADA SELERA MASING-MASING..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...